"Sekadar blog peribadi. Mencoretkan kisah hidup seorang bujang di muka Bumi ini. Berkongsi pengalaman suka dan duka yang telah dilalui serta yang bakal ditempuhi. Kelak menjadi bahan cerita dan pedoman anak dan isteri."

JIRAN-JIRAN UNCLE

Sabtu, 29 Disember 2012

sehari



"Maha Suci (Allah) yang memiliki dan menguasai tiap-tiap sesuatu dan kepada-Nyalah kamu semua dikembalikan." - 36:83

Tuhan memberi peluang.
Peluang untuk aku mengenali diri kau.
Diri kau yang tak pernah aku kenal.
Kenal hanya atas nama.
Nama yang dipilih orang tua kau.

Kau.
Kau yang sentiasa bergembira.
Gembira dengan ketawa.
Ketawa kau masih terngiang-ngiang.
Walaupun aku hanya bertemu dengan kau.
Hanya sekali.

Sekali.
Tapi kau memberi kesan.
Kesan yang dalam kepada aku.

Arggghhh !
Sial.

Semoga kau tenang di sana.
Al-Fatihah.
Buat arwah Siti Izzati binti Hashim.
Yang aku kenal hanya sehari.

Maaf.



p/s : Al-Fatihah juga buat arwah Faizol Ashraf, sahabat semasa sekolah yang telah pulang ke rahmatullah kerana kemalangan pada 25122012. semoga kau tenang di sana. ameen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan