"Sekadar blog peribadi. Mencoretkan kisah hidup seorang bujang di muka Bumi ini. Berkongsi pengalaman suka dan duka yang telah dilalui serta yang bakal ditempuhi. Kelak menjadi bahan cerita dan pedoman anak dan isteri."

JIRAN-JIRAN UNCLE

Isnin, 11 Julai 2011

SubhanAllah !!! Siapakah Pak cik kat depan Sogo nie???



Malam nie gua susah nak tido beb ... Sebab dah pekena Nescafe White Coffee 3 in 1 tadi !!! kekekeke :D Tapi nie gua nak kongsi dengan lu orang semua pasal satu video clip mengenai seorang pak cik hamba Allah nie yang bercakap memberi pendapat beliau mengenai Negara kita, Agama kita, Bangsa kita ... Sungguh kagum gua melihat pak cik nie...


Jom usha apa di antara yang Pak Cik nie sampaikan ... 

  1. Kita tahu Allah Maha Melihat ... tetapi Pak Cik nie pertikaikan bahawa kita sebagai hamba Allah langsung tidak takut dengan kemurkaan Allah S.W.T. ... [ langsung tidak bersopan semasa perhimpunan bersih ... ]
  2. Kalau itu yang dikatakan BERSIH ??? Kalau nak tahu BERSIH ... Engkau duduk dekat masjid ... BERSIH !!! [ beribadat kepada Allah S.W.T. ]
  3. Nak jumpa AGUNG ??? Bawa senjata ... dengan merusuh ??? Tak adanya AGUNG nak jumpa dengan engkauorang !!! Kalau saya pon bawak kayu ...orang dah takut !!! BAYANGKAN !!!
  4. Menyusahkan banyak pihak !!! MACAM ITUKAH ORANG ADA TAMADUN ???
  5. Tanya kat diri masing-masing ... " APA BAKTI ANDA KEPADA NEGARA ??? BUKAN APA BAKTI NEGARA KEPADA ANDA !!! "
  6. " AKU TAK NAK KIBLAT ALLAH ITU DENGAN DUIT !!! " SubhanAllah =.= "
  7. " Biar aku miskin ... asalkan ilmu aku kaya !!! "
  8. " Biar aku dihina ... asalkan martabat aku mulia ... "
  9. Manusia kalau mereka tahu ... Dekat mana pun berpijak, AGAMA tetap dilaksanakan ...
  10. ISLAM BAKAL DITAMADUNKAN DI MALAYSIA !!!??? tapi pak cik ini menolak ...dan lebih rela menjadi musafir Allah S.W.T. ... kerana beliau tahu Malaysia ini bagaimana !!!
  11. " AKU BAKALMATI DAN HANCUR DIMAKAN BUMI !!! "

SubhanAllah !!! Sunggu terkesima dan terpempan gua menonton video ini ... Kita generasi muda negara yang berilmu dan berpengetahuan belum mampu untuk berfikir seperti PAK CIK ini ... Sedarlah bangsaku !!! Sedarlah wahai saudara seagamaku !!! Mungkin PAK CIK ini bukan siapa-siapa ... Bukan sehebat NAJIB !!! Tidak sehebat ANWAR !!! Bukan seperti pemimpin-pemimpin di Malaysia ini ... Tetapi mungkin PAK CIK ini seorang Wali Allah ... Mungkin juga Malaikat yang diturunkan Allah S.W.T. ... Bersamalah kita beristigfar ... dan renungi kata nasihat dari hamba Allah ini ...

6 ulasan:

  1. satu je nak cakap, "dia tau siapa dia di bumi yang fana ni"

    BalasPadam
  2. sasuke : setuju ! hanya dia dan Allah sahaja yg tahu ...

    BalasPadam
  3. nice sharing..thanks :)
    rasenye mcm penah tgk pkcik ni ket depan sogo..dye wat tulisan khat kot..hehe..kalo x silap la..;p

    BalasPadam
  4. myhatiku :- welcome :) sharing is caring !

    BalasPadam
  5. pizza :- smart2 jugak ! renungi apo yg dikatakan pak cik nie ... :)

    BalasPadam