"Sekadar blog peribadi. Mencoretkan kisah hidup seorang bujang di muka Bumi ini. Berkongsi pengalaman suka dan duka yang telah dilalui serta yang bakal ditempuhi. Kelak menjadi bahan cerita dan pedoman anak dan isteri."

JIRAN-JIRAN UNCLE

Jumaat, 28 Disember 2012

komitmen.


kadang-kadang.

aku rasa aku ini tiada guna.
tiada hala tuju.
tiada fokus.
tiada misi.
tiada visi.

komitmen.
banyak yang perlu aku ambil perhatian.
tapi aku pandang dengan bukan dengan sebelah mata.

kadang-kadang.
bukan dengan dua-dua belah mata pun.

kadang-kadang.
aku takut.
takut aku sering mengecewakan.
mengecewakan emak ayah.
mengecewakan adik-adik.
dan mengecewakan mydear.

sebab.
aku kurang beri komitmen.

aku.
ada guna ?
tidak berguna ?

pannggggg !

lempang pipi sendiri.

*sakit sial

entah bila aku nak sentiasa beri komitmen.
kadang-kadang.
aku berfikir macam itu.

cibai.
portfolio tak mula lagi buat.
hadiah birthday mydear tak cari lagi.
sama dengan anniversary aku pula tu.

arghhh.
salah aku jugak proposed mydear masa birthday dia.

kau buat apa lagi tu sial ?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan