"Sekadar blog peribadi. Mencoretkan kisah hidup seorang bujang di muka Bumi ini. Berkongsi pengalaman suka dan duka yang telah dilalui serta yang bakal ditempuhi. Kelak menjadi bahan cerita dan pedoman anak dan isteri."

JIRAN-JIRAN UNCLE

Jumaat, 7 Disember 2012

aku.


aku.

dulu masih di bangku itu.
dan hari ini.
aku masih di bangku yang sama.
beza. cuma detik masa yang membezakan.

aku.
masih menjadi pelajar senibina tahun 2 universiti teknologi malaysia.

tapi dulu lain.
sekarang lain.

menaip.

berbulan-bulan aku tidak menaip.
menaip di blog picisan tidak berharga ini mahupun menaip tugasan.
tugasan yang diberi pensyarah aku.
arghhh. mungkin sekarang cara aku menulis. menaip. lain.

awek.

lain apa yang aku maksudkan ?
lain.
kalau dulu aku asyik bercerita yang awek aku bakal ahli farmasi.

sekarang ?
mungkin kalau aku jumpa awek yang seorang itu.
mungkin. laju aku berikan penumbuk.
penumbuk yang mewakili kebencian kepada ketidakjujuran.
benci.

aku.

tiba-tiba. aku kembali teringin menaip di blog picisan ini.

sibuk.

semua orang di atas muka bumi ini menyatakan dia sibuk.
tukang sapu. pemandu teksi. mak. ayah. pelajar tadika.
semua akan berkata, " argghh. aku sibuk "

aku juga sibuk.
sibuk dengan urusan dunia yang entah bila habis.
dalam masa seminggu ini.
banyak perkara yang hendak diselesaikan.
kadang-kadang aku lari.
lari dari memikirkannya.
sebab aku malas.
sebab ia tak akan habis.

fuhhhh.

aku tiup
tiup habuk yang bercentimeter tebalnya.
tebal menutup pelosok blog picisan ini.

cukup.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan