"Sekadar blog peribadi. Mencoretkan kisah hidup seorang bujang di muka Bumi ini. Berkongsi pengalaman suka dan duka yang telah dilalui serta yang bakal ditempuhi. Kelak menjadi bahan cerita dan pedoman anak dan isteri."

JIRAN-JIRAN UNCLE

Selasa, 27 Mac 2012

kosong

Assalamualaikum w.b.t.
Selamat pagi ^_^

Fuuuhhhh !!!
Dua inci tebal habuk dekat blog nie. Sudah berkarat jari gua tidak menaip di blog usang ini. Sudah lama gua tidak mencurahkan kata-kata hati gua di sini. Semuanya tercapak ke TimeLine Twitter gua. Sigh.



Kosong.

Satu perkataan yang gua dapat katakan di kala hening sebelum Subuh ini. Sebelum Subuh? Ya, itu tandanya gua belum tidur lagi. Semalam, seharian gua tidur disebabkan sakit kepala yang dah lama tak menziarahi kepala gua. 



Setelah menelan 4 biji panadol serta 2 biji ActiveFast. Alhamdulillah sudah sihat dengan kehendak-NYA. Dari tengah malam tadi gua tak dapat melelapkan mata. Walhal, #mydear siap nak temankan gua tido lagi. Dalam mimpi la tapi. 


Gua tetap tak boleh melelapkan mata. Sigh. Nasib baik ada game Man Utd yang menemani pagi gua dengan kemenangan tipis. Tapi sekarang, gua rasa kosong. Malas. Tak tahu nak buat apa. Kerja semakin hari semakin bertambah. Bertangguh. Dibebel oleh mak gua tak jalan. Dibebel oleh #mydear juga, tak jalan. Gua sendiri kadang-kadang tak faham dengan diri gua nie.


Kosong.


Mungkin waktu ini gua perlu mendekatkan diri dengan Yang Maha Mencipta. Astagfirullah. Terasa diri ini kerdil. Terlalu sombong kepada Tuhan Yang Satu itu. Perlu gua isikan diri dengan zikrikullah ataupun ayat-ayat suci al-Quran. Hinanya diri ini. Kekosongan ini mungkin dapat diisi semula.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan